Bedrijfspartners Pink Ribbon

VriendenLoterij & Pink Ribbon

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij mensen in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk. 

Margriet Schreuders, Hoofd Goede Doelen VriendenLoterij: "Sinds 2009 steunen wij, dankzij onze deelnemers, Pink Ribbon met een jaarlijkse bijdrage. Pink Ribbon is het symbool voor iedereen die met borstkanker te maken krijgt. En dat zijn helaas nog heel veel mensen. Het vergroten van de bewustwording van de risico’s op borstkanker is daarom des te belangrijker."

Pink Ribbon cheque Albert Heijn 2023

Boekettenactie Albert Heijn

Voor de 9e keer ondersteunde Albert Heijn het werk van Pink Ribbon door een bloemenactie in de borstkankermaand. De actie leverde maar liefst 379 duizend euro op! Een record! We danken iedereen die eraan heeft bijgedragen hartelijk. 

Cheque statiegeldactie Dirk van den Broek 2022. Ruim 22 duizend euro.

Statiegeldactie bij Dirk van den Broek

Dirk van den Broek draagt bij aan borstkankeronderzoek. Al vele jaren doen ze dat in de vorm van een statiegeldactie. Tot en met 24 september konden klanten hun bon doneren voor Pink Ribbon. De Dirk van den Broek statiegeldactie 2022 voor Pink Ribbon leverde ruim 22 duizend euro op! Marcel Huizing, algemeen directeur, overhandigde de cheque aan Indira Balgobind van Pink Ribbon. En ook in 2023 kan je bij Dirk van den Broek je statiegeldbon inleveren voor een donatie aan Pink Ribbon. De actie loopt van 25 september tot en met 22 oktober.  

Hema: prothesebeha & tag

HEMA is er voor iedereen. Ook voor één op de zeven vrouwen die borstkanker krijgt. Daarom willen ze er samen met Pink Ribbon voor zorgen dat iedereen weet dat je zelf borstonderzoek kan doen, zodat je eventuele veranderingen op tijd opmerkt. Zo kunnen je borsten de zorg krijgen die ze verdienen. Dit doen ze met roze tags die aan alle HEMA bh’s hangen. Op de tag staat een QR-code die verwijst naar de website.

Ook heeft HEMA een prothesebh ontwikkeld, uiteraard tegen een HEMA-prijs. Ook kan je in de borstkankermaand je HEMA-spaarpunten inleveren voor een donatie aan Pink Ribbon.

Norah

Vrouwen staan centraal bij modeketen Norah. Zowel binnen én buiten de organisatie. Naast dat zij de collecties richten op dames is 97% van de medewerkers bij Norah vrouw. Om ervoor te zorgen dat het aantal gevallen met borstkanker de komende jaren daalt zet Norah zich in voor Pink Ribbon.

Op 3 oktober lanceerden ze de Norah ‘Pink Collectie’. Met de ‘Pink Collectie’ wil Norah een krachtige boodschap verspreiden: "Hou van jezelf. Straal in Norah en steun Pink Ribbon!" Het gezicht van deze inspirerende campagne is Fien Vermeulen.

 

Dekamarkt

In de borstkankermaand kan je bij Dekamarkt boeketten kopen waarvan een gedeelte van de verkoopprijs wordt gedoneerd aan Pink Ribbon. Per boeket wordt er 2,50 euro gedoneerd. 

GHD Hairstyling

GHD hairstyling heeft een speciale roze föhn en styletang uitgebracht waarvan een gedeelte van de verkoopprijs naar Pink Ribbon gaat. In de afgelopen 20 jaar heeft ghd wereldwijd al meer dan 23 miljoen dollar voor goede doelen op het gebied van borstkanker ingezameld. 

 

Chiquita

Chiquita levert ook in 2023 haar bijdrage aan Pink Ribbon. Bij Albert Heijn kleurt de iconische blauwe Chiquita sticker roze. Met deze campagne wil Chiquita bijdragen aan de bewustwording van vroege opsporing van borstkanker. 
Ook stak Chiquita de deelnemers van de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht een hart onder de riem door de sponsoring van duizenden bananen die tijdens de wandeltocht zijn uitgedeeld.