Bedrijfspartners Pink Ribbon
VriendenLoterij & Pink Ribbon
De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij mensen in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk.
Margriet Schreuders, Hoofd Goede Doelen VriendenLoterij: "Sinds 2009 steunen wij, dankzij onze deelnemers, Pink Ribbon met een jaarlijkse bijdrage. Pink Ribbon is het symbool voor iedereen die met borstkanker te maken krijgt. En dat zijn helaas nog heel veel mensen. Het vergroten van de bewustwording van de risico’s op borstkanker is daarom des te belangrijker."

Boekettenactie Albert Heijn
Ook in 2022 ondersteunde Albert Heijn het werk van Pink Ribbon door middel van een bloemenactie in de borstkankermaand. Van week 39 tot en met week 43 zijn er diverse boeketten, planten en arrangementen te koop waarvan €2,50 van de verkoopprijs naar Pink Ribbon gaat. De actie leverde 280 duizend euro op!

Statiegeldactie bij Dirk van den Broek
Dirk van den Broek draagt bij aan borstkankeronderzoek. Al vele jaren doen ze dat in de vorm van een statiegeldactie. Tot en met 24 september konden klanten hun bon doneren voor Pink Ribbon. De Dirk van den Broek statiegeldactie 2022 voor Pink Ribbon leverde ruim 22 duizend euro op!
Marcel Huizing, algemeen directeur, overhandigde de cheque aan Indira Balgobind van Pink Ribbon.
Hema: prothesebeha & tag
HEMA is er voor iedereen. Ook voor één op de zeven vrouwen die borstkanker krijgt. Daarom willen ze er samen met Pink Ribbon voor zorgen dat iedereen weet dat je zelf borstonderzoek kan doen, zodat je eventuele veranderingen op tijd opmerkt. Zo kunnen je borsten de zorg krijgen die ze verdienen. Dit doen ze met roze tags die aan alle HEMA bh’s hangen. Op de tag staat een QR-code die verwijst naar de website.
Ook heeft HEMA een prothesebh ontwikkeld. De prothese-bh is in de kleuren wit en zwart verkrijgbaar in de grotere filialen en op hema.nl. Hij heeft een zachte katoenen voering, is beugelloos en voorgevormd. Daarnaast heeft de bh prothesezakjes aan beide zijden en verstelbare bandjes aan de voorkant. Zo kun je zelf gemakkelijk de prothese(s) in de bh doen.
Norah
Vrouwen staan centraal bij modeketen Norah. Zowel binnen én buiten de organisatie. Naast dat zij de collecties richten op dames is 97% van de medewerkers bij Norah vrouw. Om ervoor te zorgen dat het aantal gevallen met borstkanker de komende jaren daalt zet Norah zich in voor Pink Ribbon.
Op 1 oktober 2022 lanceerde Norah de Pink collectie: 7 roze items, waaronder een jas en een huispak. Norah doneert €3,- per verkocht item uit de Pink collectie aan Pink Ribbon.
Sensodyne
Het is de 3e keer dat partner GSK in actie komt in de borstkankermaand. Ook in 2022 werd er een actie gehouden met Sensodyne. In week 40 wordt er per verkochte tube tandpasta bij Albert Heijn 20 cent aan borstkankeronderzoek gedoneerd. Deze actie leverde 50 duizend euro op.
MCD Supermarkten
Ook in de borstkankermaand van 2022 kwam MCD Supermarkten weer in actie in hun winkels (MCD en Boon).
Klanten konden hun statiegeldbon inleveren en bij de kassa was er mogelijkheid om een (extra) donatie te doen. Iedere week in oktober was er een 'roze koopje' waarvan een gedeelte van de prijs naar Pink Ribbon gaat. Ook verkochten ze de Pink Ribbon Armband.
Chiquita
Chiquita leverde ook in 2022 haar bijdrage aan de Borstkankermaand in oktober. In de maand Oktober kleurde de iconische blauwe Chiquita sticker roze. Met deze campagne wil Chiquita bijdragen aan de bewustwording van vroege opsporing van borstkanker.
Ook stak Chiquita de deelnemers van de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht een hart onder de riem door tijdens de wandeltocht bananen uit te delen.