Hoe werven wij?

KWF.nl > Over KWF > Service > Hoe werven wij?
Face to face werving

Onze manieren van werving

We kunnen het verschil maken in het leven van kankerpatiënten dankzij iedereen die ons een warm hart toedraagt, bijvoorbeeld donateurs en vrijwilligers. Hun bijdrage is van levensbelang, want daarmee financieren en stimuleren we wetenschappelijk onderzoek dat leidt tot minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor patiënten met en na kanker. We werven fondsen en vrijwilligers op verschillende manieren.

Werving via een persoonlijk gesprek

We geloven in het proactief en persoonlijk in gesprek gaan met mogelijke donateurs en vrijwilligers. Het hele jaar door (behalve in september rondom de collecteweek) gaan enthousiaste jongens en meiden op pad om donateurs, deelnemers voor de KWF Loterij en vrijwilligers te werven. Dit gebeurt op werkdagen tot 21.00 uur, op zaterdag tot 20.00 uur en op zondag alleen in geopende winkelcentra. Verder is KWF ook regelmatig te vinden op diverse evenementen. Bijvoorbeeld met onze 'Insmeerbar' waar bezoekers zich kunnen laten insmeren met zonnebrandcrème.

 
Bekijk hieronder de woonplaatsen waar we donateurs en deelnemers voor de KWF Loterij werven.
 
Bekijk hieronder de woonplaatsen waar we vrijwilligers werven.

Hoe herken je onze wervers?

• Ze hebben altijd een rode of witte jas aan met het logo van KWF.
• Ze vragen niet om geld. Ze vragen of je een formulier wil invullen en zo donateurs, loterijspeler of vrijwilliger wil worden.
• Ze hebben vaak een iPad bij zich waarop informatie staat en het formulier kan worden ingevuld.

Werving per post

Om fondsen te werven en te informeren over ons werk versturen we vier keer per jaar een direct mailing per post naar (oud-)donateurs en (oud-)deelnemers van de KWF Loterij. In deze folder staan bijvoorbeeld lopende projecten, successen in kankeronderzoek, informatie over kankersoorten en het verhaal van een patiënt.

Werving via de telefoon

Om in contact te komen met donateurs, vrijwilligers en KWF Loterij-spelers werven we ook via de telefoon. We benaderen zowel bestaande als potentiële relaties om zo te bouwen aan een duurzame band. Externe partijen verzorgen deze acties voor ons gedurende het hele jaar, behalve tijdens de ‘collectestop’. Dit is twee weken voor aanvang en tijdens de collecteweek zelf. Natuurlijk werken we volgens alle wettelijke bepalingen, zoals het ‘Bel-Me-Niet-Register’.

Werving via online kanalen

Tot slot brengen we verschillende acties en manieren van steunen onder de aandacht via online kanalen. Bijvoorbeeld via social media, e-mail en online advertenties. Hierbij houden we ons natuurlijk aan de privacyregels die in Nederland gelden. Lees in het privacy statement hoe we omgaan met persoonsgegevens.

Select the Component and add.
Close

Kwaliteit van werving

KWF werkt met mensen die nieuwe donateurs op respectvolle wijze werven en legt de nadruk op het naleven van alle wet- en regelgeving en de gedragscodes van de brancheverenigingen. De wervers worden ook regelmatig getraind en gecontroleerd.

Contact

​Heb je een vraag over werving of doneren? Neem gerust contact met ons op.

Naar onze contactpagina