Hoe werven wij

KWF.nl > Over KWF > Service > Hoe werven wij
SamenLoop voor Hoop

Onze manieren van werving

KWF werft op verschillende manieren nieuwe donateurs, loterijspelers en vrijwilligers. Hieronder lees je meer over hoe, waar en waarom we werven.

Werving op straat en huis-aan-huis

Het direct aanspreken van mensen op straat of aan de deur is al jaren belangrijk om donateurs te werven. Het hele jaar door (behalve in september tijdens de 3 weken collectestop) gaan enthousiaste jongens en meiden de straat op en langs de deuren om donateurs te werven. Het werven gebeurt op werkdagen tot 21.00 uur, op zaterdag tot 20.00 uur en op zondag alleen in geopende winkelcentra. Verder is KWF ook regelmatig te vinden op diverse evenementen.
 
Bekijk hieronder de straatwerving planningen voor donateurs en loterijspelers.
Straatwerving donateurs planning - week 7 2017.pdf
 
Bekijk hieronder de straatwerving planningen voor vrijwilligers.
 
Mocht er een plaats ontbreken in een van de planningen laat het ons dan weten via 0900 - 202 00 41 (€ 0,01/min op ma-vrij 9.00–18.00 uur). Let op: het gaat hier om reserveringen en niet om planningen die definitief uitgevoerd zullen worden.
 

Werving per post

Vier keer per jaar (februari, mei, oktober, december) krijgen alle donateurs een giftverzoek in de vorm van een brief. In deze brieven staan meestal een onderzoek en een patiënt centraal. Bij de brief versturen wij informatie over ontwikkelingen op het gebied van kankerbestrijding.
 

Werving via de telefoon

We werven donateurs via de telefoon. KWF benadert zowel bestaande als potentiële donateurs. Externe partijen verzorgen deze acties gedurende het hele jaar, behalve tijdens de ‘collectestop’ (= 2 weken voor aanvang van de collecteweek en tijdens de collecteweek zelf). Uiteraard werkt KWF conform alle wettelijke bepalingen, zoals het ‘Bel-Me-Niet-Register’.
 

Hoe kan ik de straatwervers herkennen?

• Ze hebben altijd een rode of witte jas aan met het logo van KWF.
• Ze vragen niet om geld. Ze vragen of je een formulier wil invullen voor een machtiging.
• Soms hebben de teams een iPad bij zich, waarmee de gegevens worden vastgelegd. Door een automatische controle van adres- en postcodegegevens worden fouten in gegevens voorkomen.
 

Voorlichting

Preventie is ook een belangrijk thema voor KWF. Hoewel de diagnose kanker iedereen kan overkomen, kunnen we ons risico op kanker wel verkleinen. Zo’n 30% van kankersterfte is te voorkomen door een gezonde leefstijl. Tijdens het contact op straat willen we ook die preventieboodschap vertellen. Op evenementen doen we dat bijvoorbeeld in onze 'insmeerbar', waar je je kunt laten insmeren met zonnebrand. 
 

KWF Seizoenloterij

KWF heeft ook haar eigen loterij: de KWF Seizoenloterij. Een lot in de KWF Seizoenloterij kost 8,25 euro. Er zijn 4 trekkingen per jaar (Winterloterij, Lenteloterij, Zomerloterij, Herfstloterij). Deze trekkingen zijn vastgelegd in een vergunning. Elke loterij heeft een ander prijzenpakket, variërend van een home cinema set tot een set fondueborden. De hoofdprijs is altijd een vakantiecadeaubon t.w.v. 5.000 euro. Kijk voor meer informatie bij:
 
 

Select the Component and add.
Close

Kwaliteit van werving

KWF werkt met mensen die nieuwe donateurs op respectvolle wijze werven en legt de nadruk op het naleven van alle wet- en regelgeving en de gedragscodes van de brancheverenigingen. De wervers worden ook regelmatig getraind en gecontroleerd.

Contact

​Heb je vragen over straatwerving of doneren? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.