Zij komen naar je toe

Onze manieren van werving

We kunnen het verschil maken in het leven van kankerpatiënten dankzij iedereen die ons een warm hart toedraagt, bijvoorbeeld donateurs en vrijwilligers. Hun bijdrage is van levensbelang, want daarmee financieren en stimuleren we wetenschappelijk onderzoek dat leidt tot minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor patiënten met en na kanker. We werven fondsen en vrijwilligers op verschillende manieren.

Werving via een persoonlijk gesprek

We geloven in het proactief en persoonlijk in gesprek gaan met mogelijke donateurs en vrijwilligers. Daarom gaan enthousiaste jongens en meiden op pad om donateurs, deelnemers voor de KWF Loterij en vrijwilligers te werven. Dit gebeurt op werkdagen tot 21.00 uur, op zaterdag tot 20.00 uur en op zondag alleen in geopende winkelcentra. Verder is KWF ook weleens te vinden op evenementen. Bijvoorbeeld met onze 'Insmeerbar' waar bezoekers zich kunnen laten insmeren met zonnebrandcrème. 

Deur-aan-deurwerving in coronatijd

Vanwege de coronamaatregelen zijn we op 15 oktober tijdelijk gestopt met onze huis-aan-huisactiviteiten. Dit doen we voor de veiligheid van jou en van onze medewerkers.

Heb je een vraag over werving aan je deur? Bel dan de COVID-19 Hotline 020-2157377 (maandag t/m zaterdag van 9.00 uur tot 21.00 uur). Dit nummer is van de vereniging DDDN die de kwaliteit van straatwerving voor goede doelen in Nederland bewaakt.

Waar werven we nu?

Je ziet precies welke goede doelen deze week in jouw buurt aanwezig zijn in het wervingsrooster van CBF (de toezichthouder op erkende goede doelen in Nederland). Klik hier voor het wervingsoverzicht van CBF.

Wil je weten of we vorige week in jouw buurt waren? Bekijk het overzicht van week 42.

Heb je een vraag over wervers die aan de deur zijn geweest? Mail dan naar publieksservice@kwf.nl

Hoe herken je onze wervers?

  • Ze hebben altijd rode kleding of een wit hesje aan met het logo van KWF.
  • Ze vragen niet om geld. Maar of je een formulier wil invullen en zo donateurs, loterijspeler of vrijwilliger wordt.
  • Ze hebben vaak een tablet (zoals een iPad) bij zich waarop informatie staat en het formulier kan worden ingevuld.
  • Je ontvangt een bevestiging van je aanmelding per sms, als je het formulier hebt ingevuld.

Werving per post

Om fondsen te werven en te informeren over ons werk versturen we vier keer per jaar een direct mailing per post naar (oud-)donateurs en (oud-)deelnemers van de KWF Loterij. In deze folder staan bijvoorbeeld lopende projecten, successen in kankeronderzoek, informatie over kankersoorten en het verhaal van een patiënt.

Werving via de telefoon

Om in contact te komen met donateurs, vrijwilligers en KWF Loterij-spelers werven we ook via de telefoon. We benaderen zowel bestaande als potentiële relaties om zo te bouwen aan een duurzame band. Externe partijen verzorgen deze acties voor ons gedurende het hele jaar, behalve tijdens de ‘collectestop’. Dit is twee weken voor aanvang en tijdens de collecteweek zelf. Natuurlijk werken we volgens alle wettelijke bepalingen, zoals het ‘Bel-Me-Niet-Register’.

Werving via online kanalen

Tot slot brengen we verschillende acties en manieren van steunen onder de aandacht via online kanalen. Bijvoorbeeld via social media, e-mail en online advertenties. Hierbij houden we ons natuurlijk aan de privacyregels die in Nederland gelden. Lees in het privacy statement hoe we omgaan met persoonsgegevens.