Hoe maak ik een nieuwe groep aan?

Zes handen op elkaar

Onze nieuwe app “Vriendendienst” wordt nu getest met een groep testers, waar jij er 1 van bent. Je bent inmiddels de app aan het gebruiken en zoekt naar hoe je een nieuwe groep aanmaakt. Deze pagina geeft antwoord op die vraag.   

Hoe werkt Vriendendienst? 

Een (ex-)patiënt kan taken aanmaken in de app. Iemand anders kan dat ook namens hem of haar doen. Dit zijn taken zoals boodschappen doen, samen een het ziekenhuis bezoeken of een kopje koffie drinken. Familieleden, vrienden en kennissen worden uitgenodigd om deze taken op te pakken in de app.

Wat is een groep op Vriendendienst? 

Een groep bestaat uit een (ex-)patiënt en één of meerdere familieleden, vrienden of kennissen. Binnen een groep kan iemand administrator zijn. Dat is een familielid, vriend of kennis die net als de (ex-)patiënt taken kan aanmaken en oppakken. 

Veelgestelde vragen over groepen in de app 

  • Ik heb al een groep en wil er nog een aanmaken

In de testfase heeft elke (ex-)patiënt of administrator één groep. Het is helaas niet mogelijk om meerdere groepen te beheren.  

  • Ik heb een groep maar ik kan geen taken aanmaken

Alleen (ex-)patiënten en administrators kunnen taken aanmaken, wijzigen en verwijderen. Tijdens de testperiode kunnen alleen wij deze rollen aanmaken. Stuur daarom een e-mail naar vriendendienst@kwf.nl​ met het e-mailadres waarmee je in Vriendendienst bekend bent. Geef ook aan of je (ex-)patiënt bent of administrator wilt worden.  

  • Ik kom niet in mijn groep

Gebruik het bij ons bekende wachtwoord in combinatie met het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. Ben je je wachtwoord kwijt? Gebruik dan de “wachtwoord vergeten”-functie. Weet je niet meer welk e-mailadres je hebt gebruikt? Stuur dan een e-mail naar vriendendienst@kwf.nl​.  

  • Ik wil ook in een groep zitten, kan dat?

Ben je nog niet bekend bij ons en wil je een nieuwe groep aanmaken? Meld je dan snel aan​. Wij maken na ontvangst een groep voor je aan.