Hoe krijg je aandacht voor jouw actie?

KWF.nl > Help jij ons? > Acties voor KWF > Hoe krijg je aandacht voor jouw actie?

10 tips om je actie te promoten

Hoe beter je een actie promoot, hoe groter de kans dat je een mooi bedrag ophaalt voor KWF. Met  deze tips  krijg meer aandacht voor je actie.
 

1. Begin op tijd

Start zo snel mogelijk met het promoten van je actie. Hoe eerder je mensen je aan je weet te binden, hoe groter je opbrengst vaak wordt.
 

2. Meld je aan via het actieplatform

Via je actiepagina houdt je mensen op de hoogte van jouw actie en kunnen ze direct doneren of zelf een (sub)actie starten om jou te helpen. Check direct even of je aan de algemene actievoorwaarden voldoet.
 

3. Vertel je verhaal

Zorg dat je actie voor iedereen duidelijk is. Geef antwoord op vragen als: Wat ga ik precies doen? Wat is mijn motivatie? Wanneer vindt mijn actie plaats? Wanneer is mijn actie geslaagd? Wat is mijn streefbedrag? Welk deel van de opbrengst gaat naar KWF? Hoe kunnen sponsoren helpen? Vertel het kort en bondig op je actiepagina.
 

4. Eigen omgeving eerst

Start met het werven van donaties in je eigen omgeving: collega’s, vrienden, kennissen, familieleden, klasgenoten, buren en leden van je sportvereniging. Geef ze informatie en de link naar je actiepagina. Deel ook al je vorderingen via  social media en e-mail.
 

5. Bied een tegenprestatie aan

Bied je sponsoren iets aan, zoals het vermelden van een bedrijfslogo in de updates op je actiepagina, in een aankondiging of persbericht. Of geef aan op welke manieren de sponsor zich tijdens de actie kan presenteren zoals  met vlaggen of banners.
 

6. Plaats updates

Geef zo vaak mogelijk een update over je actie en deel  ze met je netwerk via  je eigen actiepagina. Laat zien hoe de voorbereidingen gaan met een foto of video. Meld het als je een nieuwe grote sponsor hebt gevonden of als je een mijlpaal hebt bereikt (bijvoorbeeld als je de eerste 1.000 euro hebt opgehaald of een persoonlijk record hebt gelopen bij je training).
 

7. Koester je sponsoren

Het is slim om mensen via social media te bedanken als ze hebben gedoneerd of op een andere manier hebben geholpen. Jouw actie komt zo via hun netwerk weer bij anderen onder de aandacht. Vergeet niet om in je bedankje een link naar jouw actiepagina toe te voegen.
 

8. Benader media

Aandacht in de media kan zorgen voor meer donateurs, deelnemers of bezoekers van je actie. Maak van te voren een persbericht en zoek uit wie je moet benaderen. Nodig pers op tijd uit en zorg dat er een vast contact persoon is om journalisten te woord te staan.
 

9. Leg je actie vast

Leg je actie vast met tekst, foto's en filmpjes. Post alles op je eigen actiepagina en deel het via social media. Na afloop van je actie stuur je een persbericht naar media, vermeld vooral het bedrag dat je hebt opgehaald.
 

10. Rond je actie af

Stuur een bedankmail naar iedereen die jou gesponsord heeft. Neem in deze mail een link op van jouw actiepagina zodat iedereen het eindbedrag kan zien. Als je weet dat je nog een keer in actie komt, bijvoorbeeld over een jaar, meld dat dan direct!

Select the Component and add.
Close

Ja, ik kom in actie!

Bekijk alle acties of maak direct een eigen actie aan.

Laat zien dat jij een vuist maakt tegen kanker!