Directeur Hallmark over samenwerken met KWF

KWF.nl > Doneren > Doneer als bedrijf > Directeur Hallmark over samenwerken met KWF
cheque Hallmark 2017

​Niet alleen de missies passen bij elkaar, maar ook de waarden en het enthousiasme van de mensen komen overeen."

Jan Willem Koch, Algemeen Directeur Hallmark Europa

Hallmark en KWF samen sterker tegen kanker

​Hallmark Europa en KWF Kankerbestrijding werken sinds 2014 structureel samen aan 1 doel: een wereld waarin niemand sterft aan kanker. In 2017 haalde Hallmark een recordbedrag van ruim €102.000 op voor kankeronderzoek door KWF. Met deze bijdrage zijn nieuwe doorbraken mogelijk en komt de dag dichterbij dat niemand meer sterft aan kanker. Jan Willem Koch, algemeen directeur van Hallmark Europa: “Wij helpen mensen om mooie boodschappen over te brengen, ook in moeilijke tijden. Daarmee leveren we een bijdrage aan de missie van KWF. In die missie geloven wij.”
 

Moeilijke boodschap verpakken

Jan Willem vertelt verder: “Kanker raakt ons allemaal. Het is een van de moeilijkste situaties waarin je kan verkeren. We merken dat mensen op zo’n moment moeite hebben de juiste woorden te vinden om hun emoties te uiten. Het is natuurlijk ook lastiger dan ‘gefeliciteerd’ of ‘goed gedaan’. Juist dan helpt Hallmark met passende kaarten om een moeilijke boodschap in te verpakken.”
 
Geluk en gezondheid gaan hand in hand 

Mensen gelukkiger maken

De missie van Hallmark is waardevolle relaties tussen mensen versterken. Daarbij wil de organisatie bijdragen aan het gelukkiger maken van mensen. “Geluk en gezondheid gaan hand in hand. Hoe gelukkiger en gezonder je bent, hoe makkelijker het is relaties te onderhouden. KWF helpt mensen te genezen van een vreselijke ziekte. In onze ogen is het daarmee de juiste organisatie om mee samen te werken in het gezonder en gelukkiger maken van Nederlanders.”
 

Hoopvolle visie

Hallmark krijgt veel aanvragen van goede doelen, maar kiest voor een duurzaam partnerschap met KWF. “Niet alleen de missies passen bij elkaar, maar ook de waarden en het enthousiasme van de mensen komen overeen. Daarbij is de pay-off van KWF ‘Samen komen we steeds dichterbij’ een positieve, hoopvolle visie die aansluit op hoe Hallmark er tegenaan kijkt.”
  

Partners gedurende het hele jaar

Wat begon met een samenwerking rondom kerst, is inmiddels uitgegroeid tot een echt partnerschap. “Bij de actie ‘Een Hallmark kerstkaart is een donatie waard’ gaat een deel van de verkoopopbrengst naar KWF. Deze actie vinden we heel mooi en daar gaan we ook mee door. Inmiddels onderstrepen we ons partnerschap gedurende het hele jaar. Zo gingen Hallmark-collega’s naar het nabijgelegen winkelcentrum om te collecteren en deden we een project met Kidsmindz. Daarbij kregen we advies van jongeren en ging een deel van die investering naar KWF. Ook deden we afgelopen jaar mee aan Alpe d’HuZes met 2 teams van Hallmark en 2 teams van onze retailer The Read Shop.”
 

Moeilijke Momenten-collectie

“Momenteel loopt een nieuw initiatief, namelijk de Moeilijke Momenten-kaartencollectie", vertelt Jan-Willem. "Deze lijn helpt mensen een mooie, lieve boodschap over te brengen tijdens de diagnose en behandeling van kanker. Het sluit dus goed aan bij KWF en de behoeften van patiënten en hun omgeving. De teksten op de kaarten zijn geschreven door een ex-kankerpatiënt. Zij kan zich goed inleven en weet hoe waardevol een oprecht berichtje in zo’n situatie is. De kaarten zijn overigens niet alleen gericht op kanker, maar ook op andere lastige momenten zoals een burn-out of echtscheiding. Ik ben erg trots op de collectie.”

Select the Component and add.
Close

Word ook partner

Wil je net als Hallmark partner worden van KWF? ​Of heb je er vragen over? Neem dan contact op met:

Willemijn van den Berg
Relatiemanager
Tel. 020 - 570 05 82
E-mail: wberg@kwf.nl

Meer informatie

​Wil je meer lezen over een structurele strategische samenwerking met ons? Samen kunnen we kanker terugdringen.